“Branded content is any content that can be associated with a brand in the eye of the beholder”

De grootste uitdaging binnen content marketing is de juiste snaar raken bij uw publiek. U wilt als bedrijf of merk een relatie opbouwen met uw doelgroep zonder dat de doelgroep het idee heeft dat u per se iets aan ze wilt verkopen. De band die u wilt opbouwen dient dus tweezijdig te zijn en dient waarde toe te voegen aan het leven van de kijker.

In plaats van direct te vertellen wat er zo geweldig is aan uw product of dienst, gaat branded content uit van een mix van marketing, storytelling en sociale connectie, waardoor de doelgroep vanuit een emotioneel standpunt wordt benaderd.

Een voorbeeld uit het portfolio van Soulvizion Zakelijk is de branded content campagne ‘Meet The Chef’ die is geproduceerd voor Lightspeed.

Meet The Chef is een online serie waarin het verhaal van 4 Michelin sterrenchefs wordt verteld. Als kijker zie je inspirerende verhalen over Michelin sterrenchefs en welke weg zij hebben bewandeld naar de top. Binnen deze episodes wordt het kassasysteem van de opdrachtgever Lightspeed af en toe belicht en laten de chefs zien hoe dit systeem hun leven in het restaurant verbetert.

Vervolgens wordt er met een retargeting campagne voor gezorgd dat de kijkers een op maat gemaakte commercial zien over het kassasysteem. Doordat de kijker een video heeft gezien die van waarde is voor ze, bouwt Lightspeed een relatie op met de doelgroep en uit de resultaten van de campagne is af te lezen dat deze aanpak zeer effectief is geweest.

Dit succes bleef ook niet geheel onopgemerkt. De campagne ‘Meet The Chef’ heeft in november 2019 namelijk goud gewonnen op de Grand Prix Content Marketing Awards. DE awards op het gebied van contentmarketing in Nederland en België.

strategie

Er staat ontzettend veel content online, dus om op te vallen heeft u een video nodig die doeltreffend en relevant is. De video dient uw doelgroep op de juiste manier aan te spreken, zodat deze niet aan hun aandacht kan ontgaan. Dit is mogelijk door middel van uitgebreid onderzoek naar uw doelgroep en een concrete planning.

In deze fase wordt een brainstormsessie gehouden waarin de basis wordt gelegd voor de gehele campagne.

Wat wilt u vertellen? Wat zijn de waarden van uw bedrijf en welke doelen wilt u behalen?

Uw boodschap wordt op een krachtige manier geformuleerd waarna er gezamenlijk wordt bepaald welke specifieke doelgroep er wordt getarget en wat de Key Performance Indicators (KPI’s) zijn. Soulvizion Zakelijk werkt dit vervolgens uit tot een strategisch plan.

heeft u een project in gedachten?